Pleitwedstrijden

Het programma van het driedaagse Justitia evenement begint op woensdag 18 mei 2022 met de pleitwedstrijden van het Amsterdamse arrondissement. Gedurende deze dag strijdt een selectie van aanstormende Amsterdamse pleittalenten tegen elkaar. De winnaar mag de eer van Amsterdam verdedigen bij de Landelijke Pleitwedstrijden van de Jonge Balie. De woensdag wordt afgesloten met een diner met de deelnemers, de juryleden en overige betrokkenen.

Amsterdamse Orde van Advocaten i.s.m. Lawyers for Lawyers

Donderdag 19 mei 2022 staat in het teken voor Lawyers for Lawyers. Deze organisatie zet zich in voor een vrije en onafhankelijke advocatuur, in elke uithoek van de wereld. In samenwerking met de Amsterdamse Orde van Advocaten, organiseert Lawyers for Lawyers het seminar “Milieurechtvaardigheid en het werk van internationale milieurechtadvocaten”.

Seminar

Op vrijdag 20 mei 2022 vindt het Seminar van Justitia plaats, bestaande uit een inhoudelijk seminar, een borrel, een diner en het eindfeest. Deelname aan het seminar is een verplicht onderdeel voor alle eerstejaars advocaat stagiair(e)s die zijn ingeschreven op het tableau van de Amsterdamse Orde van Advocaten.