A’DAM TOREN

De pleitwedstrijden van Justitia 2020 zullen op woensdag 7 oktober plaatsvinden in de A’DAM Toren. Twaalf deelnemers zullen strijden om de felbegeerde trofee.

De A’DAM Toren is de kolossale toren achter Amsterdam Centraal en gelegen naarst het ruimteschipachtige EYE Filmmuseum. De toren is ontworpen door de Nederlandse architect Arthur Staal in opdracht van Koninklijke Shell. Het gebouw was dan ook bekend bij veel Amsterdammers als de “Shell-toren”. De A’DAM Toren werd officieel geopend in 1971 en was de thuisbasis van het multinationale bedrijf tot 2009. In de 2016 is de toren na een renovatie van twee jaar hernoemd tot de A’DAM Toren.

Na afloop van de pleitwedstrijden zal in de bar een borrel plaatsvinden met aansluitend een diner.

Rode Hoed

Het donderdagsymposium in samenwerking met de Amsterdamse Orde van Advocaten en Stichting Lawyers for Lawyers zal op donderdag 8 oktober plaatsvinden in de Rode Hoed te Amsterdam.

Debatcentrum Rode Hoed is een voormalige remonstrantste schuilkerk in Amsterdam aan Keizersgracht 102. Tot 1629 was hier een hoedenmakerij gevestigd. In dat jaar werd het gebouw voor de Remonstrantse Gemeenschap aangekocht. Het gebouw deed tot 1957 dienst als de remonstrantste schuilkerk “Vrijburg“. De grote zaal is de grootste en oudst bewaard gebleven schuilkerk in Nederland. Op 14 september 1990 is er een studentenecclesia en een discussiecentrum gevestigd.

De komende tijd zal er meer informatie bekendgemaakt worden over de inhoud, sprekers en tijden van het donderdagsymposium. Hou deze website en de website van Amsterdamse Orde van Advocaten in de gaten!

Het Sieraad

Het seminar en het feest van Justitia 2020 zal op vrijdag 9 oktober plaatsvinden in Het Sieraad.

Op 31 oktober 1919 werd de eerste paal voor de Vierde Ambachtsschool in de grond geslagen. Dankzij een aantal bijzondere kenmerken, zoals langgerekte horizontale gevellijnen met verticale ornamenten, grote raampartijen met horizontale onderverdelingen, aandacht voor details als toegangsdeuren en vlaggenmast, werd de Vierde Ambachtsschool het paradepaardje onder de scholen in de westelijke uitbreiding van de stad. Vanaf eind jaren ‘80 tot 2000 was in het gebouw de Vakschool voor Edelsmeden gevestigd.

Het Sieraad is een Rijksmonument vol historie, inspiratie en cultuur. Een indrukwekkende evenementenlocatie aan de Amsterdamse grachten en de ideale locatie voor het congres en feest van Justitia 2020.