Het programma van Justitia 2019 is anders dan in voorgaande jaren. In aanvulling op het gebruikelijke programma zal dit jaar een symposium gehouden worden op donderdag 23 mei 2019. Dit symposium wordt georganiseerd door Stichting Justitia in samenwerking met de Amsterdamse Orde van Advocaten en Stichting Lawyers for Lawyers. Het symposium gaat over de ontwikkelingen rond het voorgenomen Europees verdrag ter bescherming van advocaten.

Er zullen twee paneldiscussies plaatsvinden rondom dit thema. Sprekers zijn onder meer François Moyse (Vice-Chair of the CCBE European Conventione Working Group), Mikolaj Pietrzak (president of the Warsaw Bar Association) en de voormalige Award-winnaars en advocaten Sirikan ‘June’ Charoensiri (Thailand), Magamed Abubakarov (Rusland) en Alec Muchadehama (Zimbabwe).

Het symposium vindt plaats in de Rode Hoed te Amsterdam en het programma ziet er als volgt uit:

14.00 – 14.30 uur                   inloop met koffie en thee en registratie

Deel I – Symposium met als onderwerp het voorgenomen Europees verdrag ter bescherming van advocatenL

14.30 – 14.45 uur                   opening

14.45 – 15.45 uur                   eerste panel discussie

15.45 – 16.15 uur                    pauze

16.15 – 17.00 uur                    tweede panel discussie

Deel II – Uitreiking Lawyers for Lawyers Award 2019:

17.00 – 17.30 uur                    ceremonie met jurylid professor Egbert Myjer, uitreiking Award door Sirikan Charoensiri aan winnaar 2019

17.30 – 19.00 uur                    borrel

De Stichting Opleiding Advocaten Amsterdam kent aan het bijwonen van dit symposium 2 PO-punten toe.

Schrijf je hier in!